X
    Kategorie: PADcast

PADcast #227 – Bałagan grawitacji

Wrażenia z Gravity Rush 2.

Z racji słabszej formy, dziś będzie krótko (zresztą może nikt opisów nie czyta i nie zauważy). Udało się nam wreszcie nagrać podcast w pełnym składzie, a Piotrek wcielił się w rolę prowadzącego (szczegóły na nagraniu).

Tryb boost do PS4 Pro podzielił graczy i był dobrym pretekstem by raz jeszcze poruszyć temat sensowności mniejszych aktualizacji sprzętowych, w ramach obowiązującej generacji.

Wisienką na torcie są oczywiście gry. Bety Snipera 3 i nowego Ghost Recon, mniejsze tytuły takie jak Subterrain oraz Rise & Shine i wreszcie wrażenia Tomka z Gravity Rush (wraz z opowiastką o całej serii).

PS Jeżeli uważacie, że nasza praca zasługuje na wsparcie finansowe, sprawdźcie naszą zbiórkę na Patronite. Będziemy wdzięczni za każdą złotówkę!

Co w odcinku?

Tematy:

  • PS4 Pro i tryb boost
  • Final naprawiany, 13. rozdział również
  • Plany EA na najbliższy rok
  • Dziura na Steamie – uważajcie
  • Cena abonamentu sieciowego na Switchu

Gry:

  • Rise & Shine
  • Subterrain
  • Gravity Rush 2
  • Sniper: Ghost Warrior 3 (beta)
  • Ghos Recon: Wildlands (beta)

Pobierz:


Subskrybuj:

Robert Fijałkowski: Prowadzący podcast, entuzjasta dobrych fabuł, klimatu w grach i technologicznych detali. Możesz mnie znaleźć naTwitterze.

Komentarze (28)

  • Piotrze, jeżeli odbiór graficzny byłby dla Ciebie istotny to miałbyś PCta do muliplatform.
    Cały ten boost i odblokowanie pełnego pro dla gier nic tak na prawdę nie zmienia bo co za różnica skoro gra z 30 fps będzie działać w niestabilnych 40?
    Rozwoje gier pod kątem AI i fizyki nigdy nie nastanie bo konsola nie jest w stanie tego pociągnąć, no nie ma chuja we wsi żeby to poszło.
    Gra może nie potrzebuje texturek ultra hd itp ale 60 fpsów, to jest zmiana gameplayowa, która autentycznie wpływa na to jak się gra. Dla mnie to jest największy problem konsoli. Jak miałem słabą grafę i chciałem grać w dirt rally to wszystko zjechałem na low tylko po to, żeby mieć 60+ fpsów bo z piękną trawką i kamyczkami w 30 fps to się nie da.

    Konsumenci powinni być wyedukowani i jak coś działa jak dupa to nie powinno się tego kupować. Dlaczego w innych dziedzinach wymaga się jakiegoś poziomu, a w grach to kupowanie niedorobionych rzeczy, które w większości przypadków "pożyczasz", a nie masz na własność jest tolerowane?

    Trudno uciec od Steama na PC :/ bo kupujesz grę w pudle i tam masz kod na steam i do widzenia. Ja mam mobilny authenticator i jak ktoś chce sobie wejść do musi mieć mój telefon bo na niego dostaję kod dostępu.
    Abonament za internet na konsolach... kiedy to umrze? Dlaczego to w ogóle istnieje poza tym, że monopol Sony, MS i Nin?

    Ghos Recon: Wildlands - NUUUUDAAAAAAA... ubiszkopt posypany piaskiem... taki suchy Farcry w TPP i coopem.

    • To raczej chodzi o to, że gra w niestabilnych 30 będzie trzymać jednak te 30. Chodzi o stabilność a nie super grafę czy milion FPS

      • obczaiłem benchmarki tego snipera 3 z bety i nie jest tak tragicznie bo na gtx 1060 trzyma 60 fps na ultra.

        • Wciśnij przycisk "Turbo" na obudowie to będzie lepiej :P
          Sorry, no offence, NMSP.

          • to by nie przeszło bo znów byłby raban, że to jak PC (stare pierniki pamiętają przyciski turbo na obudowach kompów)

    • Gdybym spadł ze schodów i przypieprzył czołem w glebę, to może i bym chciał PC. Ale nie spadłem i nie chcę. Temat był poruszany milion razy, pierdolę te wszystkie steamy, originy, sterowniki, Windowsy i inne tego typu - komp jest do pracy, konsola do gier, proste.

  • -...szkoda tylko że gra trochę tnie
    - u mnie nie tnie

    Rozmowa konsolowca z konsolowcem w 2017 roku.

  • Panowie, mam dla Was temat na kolejny odcinek = Pre-ordery, osobiscie gardze nimi i uwazam ze to rak i plaga dzisiejszej branżuni, podejmijcie prosze ten temat bo bardzo chce poznac Wasze zdanie i mysle ze sprowokuje tym soczystą dyskusję, dziex.

  • Panowie, podzielcie się proszę z informacjami, jakiego sprzętu używacie do nagrywania? Jakiś mikserek, jakie mikrofony?

      • Wow. Mikrofony za niecałe 3 stówki....bez hardwerowego miksera... Jakość studyjna. A macie jakiś mic monitoring? Słyszycie własne głosy w słuchawkach?

        • Nic z tych rzeczy :) Cała magia dzieje się moim AA tak jak wspomniałem :)

  • No kurde a ja jak debil kilka razy skończyłem Crysisa. Gdyby ten podcast był parę lat wcześnie to pewnie zaoszczędziłbym sobie tej męki. A tak, no cóż... To było straszne 5 razy :).

    • To fakt, Panowie trochę pojechali z tymi Crysisami. Szczególnie z jedynką, która naprawdę była ciekawa i nawet po latach nie zestarzała się.

  • W kwestii Dead Space, to EA ubiła serię w zwykłym sobie, niepowtarzalnym stylu - w trzeciej części zamienili horror w strzelankę, wyniki sprzedaży były słabe więc zdecydowali zamknąć markę. Ekstraordynarni Antymyśliciele w akcji po prostu.

    Co do Wildlandsów to wyłączyłem, jak okazalo się że nie umiecie stworzyć postaci. Już wtedy widziałem że poziom hejtu idzie w górę w tempie absurdalnym więc stwierdziłem że nie chcę tego słuchać i potraktuję to jako wypadek przy pracy ;)))

    Poza tym odcinek świetny, w kwestii grawitacji jako odpychania a nie przyciągania, to już dawno temu wpadł na to niejaki C.C. MacApp. W jego powieści to właśnie było podstawą napędu grawitacyjnego.

    • A o co chodzi z tym tworzeniem postaci? Ja spędziłem z edytorem z 10 minut, więc nie powiedziałbym, że nie wiem o co kaman ;)

      • O to że zawsze wychodził wam operator w okularach i kapeluszu. Mam podobnie, mnie w każdej grze w której jest taka możliwość, postać samoczynnie wskakuje w odpowiedni do otoczenia wzór kamuflażu. Przyzwyczaiłem się. Ale ja zwykle wiem jak to zmienić ;))

        • To mi wyszedł :) Miałem bardzo mało czasu na betę, co kilkukrotnie podkreślałem na nagraniu i w pośpiechu przeoczyłem tę opcję, na co zwrócili mi uwagę chłopaki, a ja złożyłem samokrytykę :) Nie zmienia to faktu, że kreator postaci z kilkoma twarzami i do tego tak brzydkimi jest IMO bez sensu.

          • Tu można podyskutować o sensowności kreatorów postaci w tego typu grach. To nie RPG gdzie gracz teoretycznie utożsamia się z postacią, tylko strzelanka, gdzie twarzy protagonisty prawie się nie widzi.

          • Ja mam zarzut taki, że posiadanie kamuflaża lub jego brak absolutnie nie wpływa na rozgrywkę. No i voice-acting, jeżeli gramy kobietą jest niestety fatalny :(

          • Oczywiście że wpływa - widzisz że twój operator jest przygotowany do działań w określonym terenie :) A poza tym masz rację, szkoda że nie wpływa. To chyba tylko ja mam tak że jeśli się da, to zawsze w grze wybieram kamo odpowiednie do terenu działań.

  • Pierwsze minuty za mną i, jako że zostałem wywołany do tabliczy to muszę teraz się popisać. Otóż geneza słowa sięga zalążków alfabetów japońskich, czyli kanji i hiragany. U podstaw nazwa Nioh oznacza "Dobrotliwy Król" ( 仁王 ). Niestety nie jestem w stanie stwierdzić dokładnie czemu tak jest, ponieważ nie grałem jeszcze w ten tytuł a bardzo bym chciał. ( Dibs zaklepuje jako trzeci w kolejce do pożyczenia xD ). Jako że cała gra jest osadzona w okresie Sengoku pośród władania Shogunatu Tokugawy ( czyt. Siogunatu, także nazywana Tokugawa Bakufu 徳川幕府 ), to właśnie może być powód. W grze występuje też trzeci z rodu Hanzo, czyli Hattori Masanari, który jest na liście płac Tokugawy Ieasu. Choć obstawiam, że sam tytuł również dotyczy ostatenigo bossa, jakiego spotkamy w grze. Może być to "Dobrotliwy Król" Demonów, który pragnie zniszczyć ludzkosć i odbić świat dla stworzeń nadprzyrodzonych. Tego dowiemy się dopiero po przejściu gry, która jest oparta na zapiskach Akiry Kurosawy ( kto nie zna powinien się wstydzić ). Co do samej wypowiedzi to nie mówimy Nioh, Japoński Wiedźmin ( za każdym razem jak to słyszę, to Bóg przesuwa HL3 o kolejny rok a pecety stają się potężniejsze ), Niah, Niuh ani Nijjooh. Oficjalnie nazwa przepisana u nas jako Nioh składa się tylko z dwóch znaków kany. Jeżeli checie mówić poprawnie to musicie wymawiać to jako "Ni-O". Odnośnie do znaczenia tych dwóch znaków 仁王 można by pisać sporo, ale ograniczmy się do tego, że wystarczy je czytać jako Ni-O. Literka "h" często jest dodawana przy tłumaczeniach angielskich jako przedłużenie.

    PS: Ja przeszedłem Crysis 2 i chyba nawet 3 na Playstation 3. Gorszej gry w życiu nie widziałem. Strzelanie jest tragiczne, fabuła jest tragikomiczna i nie wiem czemu sprzedawali to jako gra, a nie benchmark.

    https://uploads.disquscdn.com/images/937bbcf0d3434dcce64942213c97e1ab0dd8bcd9968ea3b35bc1ac01b13a17e2.jpg

Przeczytaj też