X
    Kategorie: PADcast

PADcast #145 – Zmiana obozu

Dawid migruje na nową generację.

Ten odcinek PADcastu wyszedł nietypowo, by nie powiedzieć oldschoolowo. Na placu boju zostali bowiem Dawid i Robert, wspólnie rozprawiając się z najważniejszymi wydarzeniami minionego tygodnia.

Najważniejszą zmianą dla twórców niezależnych poluzowanie polityki Microsoftu, która wreszcie pozwoli na wydanie gier w ramach ID@Xbox niezależnie od tego, czy wcześniej pojawiła się na innej platformie. A pozostałe newsy? W skrócie Nintendo, Steam, Wiedźmin 3 oraz Kojima. No i Sony, które najwyraźniej na siłę uszczęśliwia nas kolejnym remasterem.

Głównym tematem tego odcinka są wrażenia Dawida z dwóch tygodni obcowania z Xboxem One. Jeśli ciekawi Was, jak platformę Microsoftu odbiera osoba silnie związana wcześniej z Sony, przesłuchajcie nasz kilkudziesięciominutowy blok tematyczny.

To wszystko na dziś, do usłyszenia!

Co w odcinku?

Tematy:

  • Bogowie remasterów w natarciu
  • Microsoft zmienia zasady ID@Xbox
  • Nintendo ostrożnie wchodzi w świat mobilny
  • Steam obchodzi prawo w nieelegancki sposób
  • Wiedźmin z kosmicznymi wymaganiami na ultra
  • Kojima opuści Konami po premierze MGS V
  • Zmiana generacji i obozu – czy to boli?

Pobierz:

   

Robert Fijałkowski: Prowadzący podcast, entuzjasta dobrych fabuł, klimatu w grach i technologicznych detali. Możesz mnie znaleźć naTwitterze.

Komentarze (21)

  • Możecie zrobic jakis rrs feed z plikami mp3, bo nie moge pobrac odcinków w aplikacji Pocket Cast, a w iTunes jak i w Rocket network, tylko pliki m4a, mimo ze jest dostępny plik mp3 jako alternatywa.

    • Niestety nie mamy możliwości zbudowanie drugiego feeda dla plików .mp3. W czym jest dokładnie problem?

      • Dokladnie mam ten sam problem.Domyslnie sciąga się m4a
        i android go nie obsługuje.Ja uzywam Podcast Addict.Jak uzyjesz jakis program do m4a to dziala, ale wtedy zabijany jest sens uzywania oprogramowania do podcastow(plik mozna sicgnac bezposrednio ze strony).Pozdrawiam.

        • aha,i jeszcze jedno, pliki m4a powinny dialac bez problemu na Pocket Cast, bo dwa inne podcasty MacGadka oraz Echa Rynku tez sanagrywane w tym formacie i dzialaja mi bezproblemowo

  • W wypadku zwrotów gier pudełkowych w Polsce, te są możliwe tylko i wyłącznie w wypadku zakupów w sklepie internetowym. Dotyczy to tylko gier zafoliowanych, jej odfoliowanie powoduje utratę prawa do zwrotu. Oczywiście każdy sklep może zmieniać tę prawo na korzyść klienta, choć nie jest to praktykowane. Wyjątek według nowej ustawy stanowi zakup gry używanej u przedsiębiorcy, np. na aukcji, gra używana podlega standardowemu zwrotowi. Reasumując praktyka Steam nie jest niczym zaskakującym i wpisuje się w nową dyrektywę Unijną, jak i nasze prawo.

  • Witam.
    Bardzo pieprzny odcinek wam wyszedł panowie.
    Muszę pochwali za jak zwykle wysoki poziom merytoryczny. Tak trzymać !

    W przypadku wejścia Nintendo w świat moblilny zastanawiam się jak to wpłynie na zaangażowanie w duże konsole. WiiU studiami first party stoi, a nawet tak duża i bogata korporacja jak Nintendo będzie musiała uczestniczyć i nadzorować powstałe tytuły, co w ciągu 1,5-2 lat może odbić się na ilości wydawanych dużych tytułów których już i tak nie ma za wiele.

    W kwestii Steama aktualna sytuacja mogła by być bardzo szybko rozwiązana. Gabe i spółka mogą w regulaminie pisać cokolwiek, ale to prawo nie może być ona nadrzędne wobec prawa istniejącego w danym kraju czy innej EU, ale chyba mówić kto ma jakie żarówki w domu wkręcać niż zająć się jakimiś "gierkami"

  • Drodzy panowie. GTX 980, 970 i 960 obsługuje DirectX 12 (a raczej będzie) i o wiele starsze architektury, a więc karty 4xx, 5xx, 6xx według zapowiedzi też mają wspierać na Windows 10. No i i7-4790 zdecydowanie nie jest najdroższym i najmocniejszym CPU od Intela (i to do użytku domowego), bo to już starzejące się LGA 1150 i procesory powstają mocniejsze na LGA 2011-v3. Warto by zrobić minutowy research przed szerzeniem takich dezinformacji ;)

    Co do wymagań Ultra, moim zdaniem nie ma co się nimi ekscytować, bo nawet nie są one szczególnie zaskakujące. Podali oni wcześniej normalne wymagania i nie były one przecież jakieś zawyżone, a na pewno nie są "kosmiczne" jak powiedzieliście. GTX 980 to nie jest nie wiadomo co, jeżeli chodzi o maksymalne ustawienia i "płynne" 60FPS o których oni mówią. Testuje te karty w SLI, i i tak najnowsze tytuły potrafią się krztusić. Pokażcie mi inną nową grę z otwartym światem która radzi sobie w tym przypadku lepiej, niżeli zapowiadają to w Wiedźminie. To info miało być pozytywne dla graczy, i takie było, a wy to przerodziliście w tragedię, i odniosłem wrażenie że przyjęliście tego newsa jako "jeżeli chcesz grać w wiedźmina to kup gtx 980" a tego przecież to nie tak.
    Jeżeli oni faktycznie dotrzymali by te obiecanki (w co wątpię) to było by super, bo oznaczało by że niewiele słabszy GTX 970 może po obniżeniu jakiejś z opcji również by taki wynik osiągnął. A skoro tak to starsze i słabsze karty nvidii, powinny działać płynnie na np. bardzo wysokich. I to złe nowinki?
    Ale to wszystko tylko przy dotrzymaniu słowa. Jeżeli będzie tak jak mówią, to będzie WSPANIALE i będę mógł w to zagrać nawet na lapku. Rzeczywistość może być jednak inna, i jeszcze możecie za jakiś czas łapać się za głowę, że narzekaliście na to co zapowiadali, bo może być ciężko na jakichkolwiek ustawieniach grać płynnie, a na Ultra tym bardziej (patrz na AC:Unity) ;) No i jak sami powiedzieliście, nie wiemy nawet jak Ultra tak na prawdę wygląda więc cała dyskusja nie ma w sumie sensu.

    Ogólnie odcinek jak zawsze spoko mimo mniejszego składu. Dajecie radę we dwóch, a nie tak łatwo utrzymać płynną i intensywną dyskusję w podcastach we dwójkę, więc widać tutaj doświadczenie jednak.

    Pozdrawiam

    • Ja z kolei czytałem o panelu na GDC gdzie padło takie pytanie:

      "To get the full support of DX12 will users need to get a new graphics card?"
      To get the "full benefits of DX12," Ybarra replied, "the answer is yes."

      To już kwestia interpretacji, czy GTX 980 w pełni będzie wspierał, czy pojawi się lada moment nowa karta która od początku wykorzysta wszystkie możliwości jakie daje poprzednik i jeszcze doda coś nowego.

  • "~ W Marketplace tylko same duże i średnie gry" - skandal, i jak tu żyć

  • Hahahaha... przejść z kompa na konsole... LOL to jak przejść z filmów w full HD na kasety VHS, może i nostalgicznie ale proszę was.

    Nintendo istnieje i ktoś policzył, że oni są tacy bogaci, że mogliby wtapiać w konsole jeszcze przez kolejne 20+ lat... Nintendo jest zajebiście bogate.

    Nie wiem kogo obwiniać za tą akcję na Steam... Prawo wymyślane przez bandę debili, czy prywatną firmę, która wykorzystuje dziury prawne? Obie strony powinny dostać karnego kutasa, bo co jak co ale niezły scam z tym steamem.
    Wydaje mnie się, że steam się broni przed tym bo steam sprzedaje early access gdzie 99% gier jest totalnie zdupiała i większość ludzi by pewnie oddawała gry w tym samym dniu.
    Ja mam sporo gier w cyfrze... bo nie chce mnie się łazić do sklepu, albo chcę coś kupić teraz, a nie czekać na przesyłki, albo otwarcie sklepu. Parę razy w życiu chodziłem na premiery o północy no ale mało, która gra ma takie eventy.

    Co do wiedźmina to mimo iż mój komp nie dorasta do pięt tym wymaganim, dobrze, że są srogie. Ktoś musi popychać sprzęt i robić za benchmark. Na konsoli gra zawsze będzie chujowa, a na kompie za pół roku lub za rok będzie lepsza niż na premierze. Kolejnym aspektem za wersją na PC jest to, że na konsoli jesteś skazany na ustawienia "fabryczne" na PC tutaj utniesz, tam zmniejszych, giera nie będzie wyglądać gorzej i działać lepiej.
    Wszystkie grafy mają obdługę DX12... Demo UE4 z DX12 na kartach Nvidii było pokazywane w zeszłym roku... to była niezła gafa z waszej strony.
    Co do Mantle to amd na razie zamyka Mantle, a wszystkie nowinki itp stały się podstawą do Vulkana (nowe API OpenGL) więc generalnie nie ma sensu się bawić w Mantle.
    Zabawne jak macie pretensje do Wiedźmina o to, że są z Nvidia, ale jak masz AMD to też pograsz w przeciwieństwie do konsol gdzie jak MS czy Sony posolą to chuja masz na konkurencyjnej konsoli.

  • W kwestii dodawania remasterów starszych części do nowych gier to ostatni raz był chyba w przypadku Medal of Honor na PS3 w 2010. Dodali poprawioną wersję MoH: Airborne.

    Wibracje w padzie do Łoniaka wyłączyłem przecinając stosowny kabelek. Są dwa kabelki odpowiedzialne za wibracje, pada i spustów, zostawiłem wibrowanie spustów. Jest to dość ostateczna opcja, ale i tak ich nie będę włączał, więc niech tak będzie.

    Co od menu Łoniaka najbardziej wkurza mnie to że jak jestem gdzieś głębiej w menu i wcisnę B żeby wyjść wyżej, odpala mi się gra z płyty w napędzie. Nie rozumiem tego, ale mogę z tym żyć :)

  • Oczywiście, że wersje cyfrowe mają niższą wartość od ich odpowiedników fizycznych. Z prostego powodu - nie można ich odsprzedać, poza kombinacją ze sprzedażą całego konta, ale na to jest niski popyt.

  • Co do padów: polecam po zryciu się analogów dualshocka 4 kupić za jakieś 20 PLN analogi od Xbox One, bo pasują i wymienić je.
    Co do zarzutu Roberta do bumperów pada Xbox One - przecież bumpery pada Xbox 360 były już jakieś dziwne w obsłudze np. spróbujcie wcisnąć Y + prawy bumper.

  • Ceny sprzętu w polsce są zjebane, w ju-es-ej gtx 980 kosztuje jakieś 500-600zł taniej :/

Przeczytaj też